YAY!

Har haft en riktig superdag! Var ju på Askim och tävlade. Startade 110 och 120. Askim har en grymt fin gräsbana och brukar ha riktigt trevliga banor.

I alla fall. Började rida fram till 110, Kid kändes super! Låg kvar i galoppen och väntade fint. Hoppade fina runda språng på framhoppningen. Inne på banan gick han minst lika bra! Allting stämde - vi var i ett hinder som låg kvar. Red i mål med 0+0 fel och upp i ledningen! WOHO! Slutade tillslut fyra utav nittion placerade.

Sen hanns det med fika och solning och prat med massa gamla klubbkompisar från AFRK. Sen dax för 120. Har inte ridit det sen Thn 20/4.

Framridningen kändes lika bra som inför 110. Fina språng, han hoppar ibland väääldigt ekonomiskt ;D Inne på banan var han hur fin som helt! Trean till fyran var räcke-oxer med sex galoppsprång - superfint! Hoppade riktigt fint ut över oxern. Nästa linje var räcke-trippel på båge. Där valde jag att rida fram istället för att ta tillbaka, så han nådde inte riktigt över trippel - my bad! Men det var också enda felet på hela banan! Kändes kanon! Kanske har det släppt? Inga mer andraklasser där vi river x antal hinder för att han är nonchalant? Hoppas!

Kanondag helt enkelt. Me happy!

Finfina killen! <3
dagbok | |
#1 - - Linnéa:

Vilken fin häst du har :)

#2 - - Lina:

Wow, grattis! Superbra ju! =)



Sv: Hihi, jaa! :P

#3 - - Lamia:

Nejmen, vilket snyggt schabrak jag skådar! ;D

#4 - - Joelles hästblogg:

Jag skulle också varit med i Askim ifrån början haha :D Var det några roliga banor jag missade?

#5 - - Joelles hästblogg:

Sv; haha jaså? Jag tycker att Björbäck och min hemmaklubb, Falkenberg också är med och slåss om bästa bana! Var iof väldigt längesen jag var och tävlade Askim, och vad jag kommer ihåg var det inget speciellt:) Men det var också på den tiden man bara brydde sig om att vinna och inte om hur underlag och liknande såg ut... haha

#6 - - Lamia - TÄVLING PÅ BLOGGEN:

Haha ja, förstår inte hur man inte kan tycka om hästar ;)

#7 - - Amanda:

Sv; Tack för svaret! Jag får allt ta mig en funderare ;)

#8 - - Louise:

sv;

- Ja, tyværr får vi se hur det blir med mitt! Har inte hittat något vettigt boende, och allt kostar kassen. Vill inte bli pank på kuppen, så mycket ær det inte vært..

Upp