Träning.

I förra veckan var vi och tränade igen. Hoppade inget avancerat - två räcken på volt och en oxer som stod utefter långsidan. Är ju klurigare än det ser ut att rida jämt på volten med lika antal språng på båda sidor ... Gick i alla fall toppen, trots 30 grader inne i ridhuset! :) Fick honom jämn och fin i båda varven.

Annars har det inte hänt så mkt. Skrittade ut dagen efter träning = mjuka upp bara. I fredags red jag kort men intensivt. Var ju stekhett ute då! :) Gjorde ett riktigt bra galoppjobb i en av hagarna - allt för att undvika dammiga äckliga paddocken! La fokus på att försöka få honom att inte "fastna" i sitt dåliga varv vid byten. Åt det bra hållet hinner man med 5 byten på när man rider rakt upp, i dåliga hinner man med två-tre stycken. Han tycker det är mkt enklare att byta från bra till dålig sida än tvärtom. Aja. Får jobba vidare helt enkelt!

Sen har jag och min man börjat träna mer själva också. I lördags var det ut och springa som gällde, igår så cyklade vi ca 2h och senare på kvällen sparkade vi boll! Har inte rört en boll sen jag la ner fotbollen till förmån för hästarna. Var sjukt skoj - även om mitt "skjutben" känns lite stelt idag :D Så i veckan som kommer ligger två löppass och två bollpass inplanerade. Får hoppas det ger bra resultat! :)
dagbok | |
Upp